Do zadań agencji Papajastudio należało:
- rekonesans kategorii,
- rekonesans półki sklepowej,
- benchmarking,
- analiza grup odbiorców i grupy docelowej,
- przygotowanie i przeprowadzenie autorskiego warsztatu strategicznego,
- opracowanie założeń brandingowych,
- wytyczenie DNA marki, w tym zdefiniowanie jej wartości, archetypu, osobowości i określenie esencji,
- zbudowanie głównego komunikatu marki,
- naming, czyli opracowanie nazwy nowej marki,
- projekt logo,
- projekt masterów, czyli wzorcowych layoutów etykiet dla wszystkich kategorii produktowych,
- dobór typografii i kolorystyki,
- doradztwo w doborze opakowań (słoiki + nakrętki),
- nadzór autorski nad wydrukiem pierwszych etykiet i brandowania nakrętek,
- wytyczne launchingowe do wprowadzenia marki na rynek, w tym określenie kanałów sprzedaży w Polsce.
Geneza namingu:
Nazwa „Salon Smaków” podkreśla szeroką ofertę marki, bo salon od razu kojarzy się z różnorodnością oraz wyborem. Samo słowo „salon” ma w sobie również dużo elegancji, to miejsce spotkań, prestiżowe w pewien sposób, oodświętne. Całościowo „Salon Smaków” brzmi kusząco, prestiżowo, ale zapraszająco.
Kryteria wyboru nazwy:
- Naturalność (prostota składów),
- Przystępny luksus (prestiż),
- Rzetelność, uczciwość, prawdomówność,
- Łatwa do wymówienia i zapamiętania,
- Wolny Urząd Patentowy RP,
- Zaświadcza o wysokiej jakości produktów.
Zadaniem zespołu kreatywnego było zaprojektowania opakowań nowej marki produktów spożywczych, które mają być dostępne w dużych supermarketach, jak i sklepach z naturalną żywnością.
Idea graficzna stanowi o naturalności, rozpoznawalności ambasadorki i prestiżu produktów. Główny komunikat marki, który wybrzmiewa z designu etykiet to: „prawdziwe przetwory”.
Elementy wizualnej opowieści marki, takie jak m.in. typografia (krój pism), kolorystyka, sposób prezentacji zdjęć, a także cech charakterystycznych każdego z produktów, architektura informacji na etykietach, sposób prezentacji różnych smaków w danej kategorii, konsekwentnie uwydatniają takie cechy jak: prostota składu, przystępny luksus marki oraz wysoką jakość, rozumiane jako bardzo dobry smak produktów