Rebranding firmy Bemares, polskiej firmy dostarczającej najwyższej jakości produkty i usługi z zakresu budownictwa, był niezbędnym działaniem, dzięki któremu wizerunek może dotrzymać kroku dynamicznie rozwijającej się firmie. Nowa identyfikacja wizualna komunikuje klientom wypracowane przez firmę wartości, a także strategie na przyszłość.
Celem procesu projektowego naszej agencji brandingowej było zbudowanie identyfikacji wizualnej, która zadba nie tylko o rozpoznawalność marki, ale będzie także komunikować wartości, które są podstawą działalności Bemares. Te wartości zbadaliśmy na początku współpracy z Bemares, w fazie analitycznej naszych prac, na wspólnym warsztacie strategicznym. Proces badawczy pozwala na szczegółowe zapoznanie się historią marki, ale też z jej obecnym stanem i planami na przyszłość. Taka baza wiedzy stanowi dla nas cenne informacje, z których korzystamy podczas projektowania
Wizerunek w zgodzie z tożsamością marki
Od kilku lat firma Bemares zaczęła wykraczać poza lokalny obszar swojej działalności. Koncentracja na wysokiej jakości produktach takich jak między innymi stolarka okienna, drzwiowa czy bramy garażowe, a także dążenie do profesjonalizmu w zakresie doradztwa i usług podyktowana była wieloma czynnikami. Stawianie na jakość nie wynikało jedynie z chęci spełnienia potrzeb klienta, jego wysokiej satysfakcji podczas użytkowania produktów i poczucia bezpieczeństwa, ale także z wniosków będących następstwem naszej długofalowej perspektywy. Wysoka jakość produktów oznacza solidność i trwałość, dzięki której produkt wytrzymuje wiele lat użytkowania, tym samym zachowując względy ekologiczne.
Nacisk na jakość wiąże się z potrzebą wdrażania innowacyjnych rozwiązań. W pewnym momencie wizerunek firmy odstawał od jej progresu, przestał odzwierciedlać jakość świadczonych usług. Konsekwencje niezgodności wizerunku z tożsamością mogę być bardzo negatywne. W tym przypadku zdecydowanie blokowały potencjał przedsiębiorstwa.
Decyzje projektowe
Na nowy branding składa się przede wszystkim nowoczesny, geometryczny projekt logo, który symbolicznie odzwierciedla zakres działalności firmy, nawiązując do kształtów okien czy drzwi. W towarzystwie logo funkcjonuje dynamiczny motyw przewodni oparty o formy i detale architektoniczne. Linia podąża wzdłuż konturów okien, drzwi czy elementów architektonicznych kreśląc geometryczne układy kształtów w perspektywie.
Fundament wartości i minimalizm w wyzwaniu ponadczasowości
Projekty w duchu minimalizmu i geometrii niejednokrotnie zyskiwały aprobatę odbiorców i zostawały z markami przez długie lata bez większych zmian w formie. Ponadto branding oparty na fundamencie wartości daje możliwość przetrwania próby czasu liczącej 15-20 lat. Na tym w naszym rozumieniu polega spójność i profesjonalizm komunikacji wizualnej. Czas zweryfikuje czy nowa identyfikacja Bemares sprosta takim wyzwaniom.