Tramwaje Warszawskie to blisko 4 tysięczna spółka miasta Warszawy. Naszym zadaniem przy liftingu znaku było narysować od podstaw herb, wyeliminować błędy, nadać kobiecych cech Syrence Warszawskiej, dobrać odpowiednią typografię, a także opracować wersję poziomą znaku. Najtrudniejsze było sprawić aby herb mógł być dobrze reprodukowanych w różnych sytuacjach, ale przede wszystkim aby nawiązywał do historii i bogatego dziedzictwa spółki i miasta Warszawa.

Zaczęliśmy pracę od gruntownego audytu wizerunkowego. Audyt wykazał, jak ogromny nieład wizualny panuje w firmie i jak wiele jest do zrobienia. Przeprowadziliśmy też badania wśród pracowników, które wykazały ich emocjonalne związanie z dotychczasowym logo, a także obawy, które czują przed zmianami i wdrażaniem nowych projektów identyfikacji wiualnej.

Naszym celem było uszanować historię oraz zbudować przejrzysty i intuicyjny do wdrożenia system identyfikacji wizualnej.

Nowy system identyfikacji Tramwajów Warszawskich będzie dotykał ogromną część mieszkańców stolicy. Spółka bowiem posiada kilkaset swoich placówek rozsianych na terenie Warszawy. Dzięki naszej pracy duża część miasta będzie wyglądać estetycznie, a także będzie współgrać z miejską kolorystyką i z symbolami miasta, które już funkcjonują w przestrzeni publicznej.

150

Ponad 150 elementów systemu identyfikacji wizualnej.

Zobacz podobne realizacje