Współczesna praca z marką pod względem wizualnym i marketingowym wymaga zaangażowania wielu podmiotów.
Trzeba zająć się przecież nazwą dla firmy, logiem, identyfikacją wizualną, reklamą i sprzedażą. Ogrom czynności, jakie trzeba podjąć w celu stworzenia dobrze prosperującej marki sprawił, że coraz więcej przedsiębiorców zwraca się do agencji działających w tych obszarach.
Choć na pierwszy rzut oka agencja reklamowa i brandingowa mogą wydać się podobne, należy pamiętać, że są to zupełnie inne jednostki, zajmujące się odmiennymi działaniami w zakresie pracy z marką. Zatem jakiej agencji szukać, aby jak najlepiej realizować kolejne plany związane z rozpowszechnianiem marki?
Agencja reklamowa, czyli przede wszystkim marketing
Podstawowym działaniem tej agencji jest kreowanie reklam oraz kampanii reklamowych w celach promocji firmy i jej produktów czy usług, a także budowania jej popularności. Osiągane jest to z wykorzystaniem różnych środków przekazu, takich jak Internet, telewizja czy prasa. Agencja pracuje także na różnorodnych materiałach drukowanych, które potencjalny klient może zobaczyć jadąc do pracy czy idąc na spacer – billboardy, a także takich, które może otrzymać do rąk własnych – ulotki, gazetki, gadżety. Aby wszystko w takiej kampanii miało przysłowiowe ręce i nogi, potrzebne są informacje dotyczące wizualnej identyfikacji marki wraz ze wskazówkami, jak używać wizerunku firmy w przestrzeni reklamowej. Idealnym rozwiązaniem i ogromnym ułatwieniem może okazać się w tym wypadku zaprojektowany przez agencję brandingową brand book, będący tematem ostatniego wpisu na naszym blogu.
Agencja brandingowa, czyli wizerunek podstawą sukcesu
Agencja brandingowa towarzyszy marce już na początkowym etapie jej tworzenia. Podpowiada, w jaki sposób komunikować się z klientem, jak być dla niego widocznym, jak wzbudzać jego zainteresowanie. Efektywna współpraca z taką agencją, rozpoczynająca się od warsztatów brandingowych, podczas których wypracowywana jest strategia marki, przynosi szerokie spectrum metod i rozwiązań związanych z komunikowaniem się ze swoimi klientami na każdej możliwej płaszczyźnie. Ponadto profesjonalna agencja brandingowa kompleksowo zajmie się designem i wizerunkiem marki.
Podstawowymi terminami związanymi z jej zakresem działalności agencji brandingowej są:
- branding, czyli tworzenie wizerunku marki od podstaw,
- rebranding, czyli zmiana, unowocześnienie wykreowanego wcześniej wizerunku marki,
- naming, czyli praca nad nazwą firmy i oferowanych przez nią produktów
Spersonalizowane działanie takiej agencji zapewnia marce jeden z najważniejszych i najbardziej cenionych obecnie walorów – spójność wizerunkową, która jest kluczowa w efektywnym kontakcie z klientem czy partnerami biznesowymi. Agencja ta może także w znacznym stopniu ułatwić i usprawnić pracę innych podmiotów działających dla firmy np. agencji reklamowej. Agencja brandingowa pomaga bowiem stworzyć wizerunkowy całokształt, na którym mogą bazować wszelkie kampanie reklamowe, media społecznościowe marki, a nawet szata graficzna produktów sprzedażowych. W wyborze agencji kieruj się jej doświadczeniem, a także zapoznaj się z jej portfolio projektowym. Rozeznanie w kwestii działalności agencji to bardzo ważny i potrzebny krok!
Na rynku funkcjonuje mnóstwo agencji zarówno tych brandingowych, jak i reklamowych – bardziej i mniej profesjonalnych. Warto jednak świadomie i rozważnie wybierać podmioty, z którymi chcemy współpracować. Powierzane są im przecież zadania związane z budowaniem renomy marki. W tym celu warto zapoznać się chociażby z podstawową wiedzą o obszarach specjalizacji wspomnianych w artykule agencji.
Życzymy trafnych wyborów i owocnych współprac!