fiberistic-logo

Planowane jest wprowadzenie nowego produktu na rynek. Produkt, czyli płynne pektyn z jabłek jest unikalny i nie ma swojego odpowiednika na polskim rynku. Z jednej strony sytuacja ta jest niezwykle komfortowa, bo brak bezpośredniej konkurencji podkreśla unikalność i innowacyjność produktu, z drugiej strony mamy do czynienia z brakiem świadomości społecznej produktu.

Produkt będzie dystrybuowany przez markę na tę potrzebę stworzoną, tak więc nie można się wesprzeć bezpośrednio autorytetem marki, należy natomiast go zbudować. Dlatego też podczas warsztatu przepracowaliśmy wspólnie tematy związane z esencją marki czy archetypem marki, aby dać mocne podwaliny pod budowę wyrazistego brandu, spójnego z ideami przyświecającymi powstaniu produktu, nad którym pracowano 10 lat.

Podczas warsztatów ustaliliśmy, że produkt nie będzie konkurował z produktami medycznymi, niepożądane jest również przypisywanie produktu do kategorii suplementów diety. Jednoznaczne jest jednak powiązanie produktu ze zdrową żywnością, ze względu na stały wzrost tego segmentu rynku.

Do kompleksowego zakresu prac brandingowych Papajastudio należało:

  • warsztat strategiczny,
  • audyt otoczenia konkurencyjnego,
  • analiza półki sklepowej,
  • opracowanie nazwy (naming),
  • projekt logo,
  • projekt etykiety na butelkę,
  • projekt opakowania kartonowego,
  • strona internetowa (projekt funkcjonalny, graficzny i prace programistyczne),
  • copywriting treści,
  • wytyczne brandingowe do launchingu produktu.

Nazwa bazuje na słowie „(dietary) fiber”, co z angielska oznacza, „błonnik (pokarmowy)”. Tłumacząc czym są płynne pektyny odnosimy się do zwrotu „błonnik”, ponieważ ma on większą rozpoznawalność niż słowo pektyny i pozwoli budować świadomość jakie właściwości mają pektyny.

Nazwa „fiberistic” zbudowana jest podobnie do konstrukcji angielskich przymiotników w rodzaju „futuristic” czy „artistic”, przez co, jest łatwa do zapamiętania.

Zobacz podobne realizacje