Nowy znak zerwał całkowicie ze starym wizerunkiem. Nowe logo jest nowoczesne, mocne, charakterystyczne. Kolorystyka nowego logo nawiązuje do metali szlachetnych, a także aluminium i stali, podkreślając branżę, prestiż i najwyższą jakość wykonania, a więc to, co firma oferuje swoim klientom. Wybrana rodzina typograficzna odpowiednio podkreśla cechy marki, a lekkie gradienty budują przestrzenną formę logo.
Naszym zadaniem było przeprowadzenie kompleksowej zmiany w systemie identyfikacji wizualnej klienta, w tym:
- audyt wizerunkowy,
- wizje lokalne w punktach sprzedaży,
- analiza oznakowania produktów,
- projekt nowego logo,
- projekt wzorcowych materiałów firmowych (corporate identity),
- projekt wzorcowych materiałów reklamowych,
- projekt oznakowania punktów sprzedaży.
Większą część grupy docelowej marki Wiśniowski stanowią mężczyźni, stąd znak ukazujący aspiracje, rozwój, innowacyjność oraz wysoką jakość produktów. Dodatkowo, można dostrzec w logo oprócz inicjałów właściciela, (A.W.) strzałki kierujące się w górę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy. Strzałki to również alegoria oznaczeń na słupach granicznych, które sugerują i podkreślają podstawową funkcję produktów marki – wyznaczanie i zamykanie terenu i własnej przestrzeni.
Po zaprojektowaniu logo przystąpiliśmy do prac nad materiałami akcydensowymi, skierowanymi do klientów i partnerów biznesowych. Kolejnym wyzwaniem było stworzenie systemu oznakowania punktów sprzedaży.
Konsekwentne użycie kolorów, silne logo, typografia Gotham i przemyślana architektura informacji wyróżniają swoją prostotą i elegancją firmę Wiśniowski nie tylko na tle konkurencji, ale także w odniesieniu do całej branży budowlanej
Każdy rebranding oceniany jest przez rynek i to klienci marki decydują o tym, czy można go uznać za sukces, czy nie. Zmiana wizerunku marki Wiśniowski, przy której mieliśmy przyjemność pracować, miała miejsce w 2012 roku, teraz z perspektywy czasu śmiało możemy powiedzieć, że jest to ogromny sukces firmy.
Niezawodność, innowacyjność, prestiż i trwałość to synonimy, z którymi marka Wiśniowski chce być i, dzięki nowej identyfikacji, jest utożsamiana.
Znak marki Wiśniowski znalazł się w zestawieniu najlepszych znaków graficznych II Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, a cały proces rebrandingu został uznany za wzorowy i wraz z wystawą podróżuje po Polsce i Europie.